Uczniowie I LO wyróżnieni w konkursie Hack Heroes
Data publikacji: 2018-12-14, Data modyfikacji: 2018-12-17
Zakończyła się III edycja Ogólnopolskiego Konkursu Programistycznego Hackathon Hack Heroes. Młodzi programiści z całej Polski tworzyli aplikacje oparte o dane publiczne.
Uczniowie z 1 LO z Gniezna otrzymali wyróżnienie za aplikację przetwarzającą dane Sejmu: - To trzecia edycja hackathonu, organizowana od 2016 przez Fundację we współpracy z SAP SE pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji. Ta edycja okazała się rekordowa, bo wzięło w niej udział 176 drużyn ze szkół średnich z całej Polski, co łącznie daje aż 615 młodych programistów - mówi Łukasz Żyła, prezes Fundacji Media 3.0. W tegorocznym konkursie młodzi programiści na warsztat wzięli wyjątkowo trudny temat - dane publiczne i w oparciu o ogólnodostępne zbiory danych tworzyli swoje aplikacje. Mieli na to czas 2 tygodni podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania.
- Widać wyraźnie, że mimo młodego wieku, sporo uczestników hackathonu naprawdę już teraz doskonale rozumie na czym polega programowanie. A co zaskakujące, dobiera technologię pod konkretny problem jako metodę rozwiązania, zamiast programować w czymś, co mogłoby być łatwiejsze i co lepiej znają. Odważnie - mówi juror Michał Paradowski, Head of Engineering spółki Transparent Data, która jako partner konkursu udostępniała bazy danych swojego serwisu Prześwietl.pl.
Uczniowie z 1 Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie stworzyli aplikację Sejmachina. Aplikacja pobiera spis ustaw oczekujących na głosowanie w Sejmie. Następnie użytkownik może wybrać ustawę, która go interesuje i zagłosować za jej przyjęciem, lub przeciw, ta informacja jest zapisywana w chmurze. - Użytkownik może dzięki temu pokazać co tak naprawdę popiera bez wychodzenia z transparentami na ulice - wyjaśniają autorzy aplikacji. Za swe dzieło twórcy zostali otrzymali wyróżnienie. Zespół pracował w składzie: Kacper Filipiak - programista, Miłosz Rolewski - projektant, Anna Wąsowicz - grafik, Natalia Nowakowska - konsultanta, tester, Dawid Kędziora - konsultant, tester. - Moim zdaniem warto jest się uczyć programować, ponieważ rozwija to analityczne myślenie i zdolność do rozwiązywania zagadek i znajdowania nowych rozwiązań. Według mnie sama nauka w szkole nie jest wystarczająca, jeśli poważnie myślimy o robieniu czegoś związanego z programowaniem. Ponadto programiści przez swoje produkty często mają duży wpływ na świat wokół, co pozwala poczuć się spełnionym - mówi 16-letni Kacper Filipiak.
I miejsce oraz nagrodę 4000 zł zdobył Grzegorz Stark z Technikum TEB Edukacja z Gdyni. Zwycięska aplikacja pobiera określone w bazie danych obrazy z publicznie dostępnych kamer monitoringu nad parkingami. Za pomocą sztucznej inteligencji system analizuje ile jest wolnych miejsc parkingowych.
II miejsce oraz nagrodę w wysokości 2000 zł zdobył Albert Wolszon z Technikum Informatycznego im. Macieja Płażyńskiego w Pucku za aplikację LekBierz, która wykorzystując dane z Rejestru Produktów Leczniczych przypomina kiedy należy wziąć kolejną dawkę leków, pomaga prowadzić dziennik przyjętych dawek leków wraz z informacją o możliwych efektach ubocznych oraz powiadamia nas, gdy kończą się tabletki w opakowaniu.
III miejsce i nagrodę w wysokości 1500 zł zdobyli Dawid Walczyk, Patryk Staniewski i Piotr Szarow z Zespołu Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu za aplikację Procencik, czyli wyszukiwarka organizacji pożytku publicznego w celu przekazania jej swojego 1% podatku na cele charytatywne.
Kolejne wyróżnienie i nagrodę w wysokości 1000 zł powędrowało dla zespołu z LO Politechniki Łódzkiej.
Pełna treść wiadomości na: gniezno24.com/aktualnosci/item/16170-uczniowie-i-lo-wyroznieni-w-konkursie-hack-heroes
gniezno24.com, Źródło artykułu: gniezno24.com