Przed dostawami najnowszych 10,5-metrowych kartonów to właśnie te Mercedesy stanowiły podstawę taboru w dawnej stolicy, czyli Gnieźnie. Firma postanowiła jednak odnowić trochę swój park taborowy i zakupiono kolejne pojazdy od Solarisy - w ostatnich latach to wielkopolskie miasto stawia tylko na wozy wyprodukowane w Bolechowie, co zresztą jest normalne dla tego regionu Polski. Nowe nabytki jako jedyne są wyposażone w klimatyzację, jednak zbyt dużo więcej o nich powiedzieć nie można. Komunikacja w Gnieźnie pod pewnymi względami dalej jest mocno zacofana. Nie uraczymy tutaj zapowiedzi przystankowych w żadnym autobusie, a wszystkie nazwy to po prostu nazwa ulicy z numerem informującym, który jest to przystanek w kolejności na tej ulicy. Mimo tego mam nadzieję, że wkrótce pójdą po rozum do głowy i zmienią wszystkie nazwy. Podobno na rozkładach coś już było zmieniane.
17 Lednicka - Pustachowska
1. Lednicka I
2. Lednicka II
3. Gdańska III
4. Chudoby
5. Budowlanych III
6. Budowlanych II
7. Budowlanych I
8. Roosevelta III
9. Roosevelta II
10. Roosevelta I
11. Wyszyńskiego
12. Dąbrówki
13. Chrobrego
14. Kościuszki
15. Witkowska VII
16. Witkowska VI
17. Witkowska V
18. 17 Dywizji Piechoty
19. Armii Krajowej
20. Grunwaldzka
21. Wrzesińska III
22. Wrzesińska IV
23. Półwiejska III
24. Półwiejska II
25. Półwiejska I
26. Pustachowska
Powiat gnieźnieński - powiat w województwie wielkopolskim ze stolicą w Gnieźnie, w skład którego wchodzą gminy: Gniezno, Czerniejewo, Kłecko, Trzemeszno, Witkowo, Kiszkowo, Łubowo, Mieleszyn i Niechanowo.
Przez obszar powiatu przebiegają szlaki turystyczne: Szlak Kłeckich Świątyń, Szlak Pałacówi Dworów Powiatu Gnieźnieńskiego oraz Szlak Piastowski.
Na tereni powiatu gnieźnieńskiego występują „świętowojciechowe” głazy narzutowe, na których według Legendy Święty Wojciech miał wygłaszać kazania.